Öğrencilerin Matematik Dersine İlişkin Değerlendirme Tercihleri

Ayten Pınar BAL

Öz


Bu araştırma, öğrencilerin matematik dersindeki değerlendirme tercihlerini belirlemek amacıyla yapılmıştarama modelinde
betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini, Çukurova Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü ile Sınıf
Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda okuyan 677 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracıolarak Birenbaum (1994) tarafından
geliştirilen ve Türkçe formun dil eşdeğerliği, geçerliği ve güvenirliği Gülbahar & Büyüköztürk (2008) tarafından yapılan
“Değerlendirme Tercihleri Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistikler, bağımsız gruplar t-testi, tek
yönlü varyans analizi, Kruskal Wallis ve Mann Whitney-U teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin
değerlendirmeye hazırlık aşamasında bilgi istedikleri ve bilişsel süreçleri ortaya koyacak nitelikte ölçme araçlarınıtercih ettikleri
bulgusuna ulaşılmıştır. Buna göre, matematik dersi kapsamında değerlendirme yapılırken öğretim döneminin başında nasıl
değerlendirilme yapılacağıkonusunda öğrencilere gerekli yönergelerin verilmesi önerilebilir.

Anahtar Kelimeler


Değerlendirme Tercihleri Ölçeği, Geleneksel Ölçme-Değerlendirme, Alternatif Ölçme-Değerlendirme

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.