OKULÖNCESİ DÖNEMDEKİ ÇOCUKLARIN CİNSEL KİMLİK ALGISI KAZANIMININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMALI OLARAK İNCELENMESİ: ÖRNEK OLAY ARAŞTIRMASI (Konya ili örneği)
Öz
Bu araştırmada, okulöncesi dönemdeki çocukların cinsel kimlik algısı kazanımının okulöncesi kuruma gidip gitmeme, yaş, cinsiyet, anne- baba eğitim düzeyi, kardeşi olup olmama, evde bulunan oda sayısı açısından incelenmiştir. Araştırmanın evrenini Konya II Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı Selçuklu Bağımsız Anaokuluna 2000-2001 öğretim yılında devam eden çocuklar, Selçuk Üniversitesi Uygulama Anaokuluna 2000-2001 öğretim yılında devam eden çocuklar ile Selçuklu ve Meram ilçelerinde anaokuluna gitmeyen 3-6 yaş arası çocuklar oluşturmuştur. Omeklem olarak, her iki okulda öğrenim gören 3-6 yaşındaki tüm öğrencilerle okula gitmeyen 3-6 yaş arası tesadüfi yöntemle seçilmiş 120 çocuk olmak üzere toplam 240 çocuk araştırmaya dahil edilmiştir. Çocukların cinsel kimlik algısı gelişimini belirlemek için Nemlioğlu (1981) tarafından geliştirilen “Cinsel Kavrayış ve Cinsel Kimliği Algılama Testi” kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin istatistiksel analizinde Minitab 10.5 ve MSTAT proğramlan kullanılmıştır. Üçten fazla grubun karşılaştırılması için varyans analizi istatistik tekniği uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, kardeş sayısı ve cinsiyet değişkeninin dışındaki değişkenlerin çocukların cinsel kimlik algısı kazanımını etkilediği bulunmuştur.
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.