DIE INTENTION IM VERKAUFSGEPRAECH: EINE RHETORISCHE ANALYSE
Öz
Konuşmacıların amacı doğrultusunda gelişen dilsel ifadeler, bir ürünün tanıtımında, pazarlamasında yan açık ve örtülü bilgiler içermektedir. Alıcı ve satıcı arasındaki diyalog retorik özellikler taşımakta olup, iletişimi belirleyenler karşılıklı olarak dolaylı etki yapmakta, alıcı yönlendirilmiş hedefleri bilinçli olarak algılayamamaktadır. “Ya, yada, veya” gibi iletişimde önemli rol oynayan kelime gurupları alıcıyı zorlamaktadır. Ne var ki alıcı, hangi sinyaller ile yönlendirildiğinin farkına varamamaktadır. İletişimde retorik etkinin saptanması, bir çok faktöre bağlı olmakla birlikte, imkansız değildir. Bu etkinin betimlenebilmesi için daha derin bir araştırma zorunludur, iletişimde açık ve örtülü bilgilerin saptanması konuya büyük ölçüde açıklık getirecektir.
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.