Geleneksel Medyadan Yeni Medyaya: Görüntü Yüzeyi

Alper ALTUNAY

Öz


İmgeler bize asıl dünyayıdeğil, seçilmişbir dünyayıgösterir ve gösterilen  şeyler gerçeğin temsilleri, yeniden
sunumlarıdır.Fotoğrafın bulunuşuna kadar, belirli bir yüzey üzerinde görüntülerin temsillerinin oluşturulmasının en geleneksel
yöntemi, resim yapmaktır. Fotoğrafla birlikte elin işlevi, göze yüklenir ve geleneksel resmetme tekniklerinin yerini ışıkla resmetme
alır. Video ise ışıkla resmetme sürecine daha önce var olmayan ekranıdahil eder. Yanısıra ekran, ışıklıyüzeyin gündelik yaşama
kattığıyeni kullanım biçimleriyle toplumsal bir dönüşümün de simgesi hâline gelir. Yeni medyanın olanaklarıiçerisinde evrim
geçiren ekran yüzeyi,iletişim sürecinin çift yönlü olarak yaşanmasınısağlar. Yeni medya,2000’li yıllarda yaşamlarının değişmez bir
parçasıolarak ekran kullanan bir jenerasyonunun ortaya çıkmasında, belirleyici bir iletişim ortamıhâline gelir. Yeni medyanın
etkileşimli ekranı, geleneksel medya ekranından farklıolarak, görme ve işitme duyularının yanında, dokunma duyularınıda iletişim
sürecine dahil eder. Yeni medya ekranınıkullanmaya başlayan “Ekran kuşağı” olarak adlandırılabilecek olan yeni nesil,yeni medyayı
geleneksel medyadan çok daha farklıve kendine özgü biçimde kullanan, yaşam pratikleri içerisinde temel iletişim ihtiyaçlarınıbu
ekranlarla birlikte sürdüren farklıbir jenerasyona karşılık gelmektedir.

Anahtar Kelimeler


Yeni medya, yeni ekran, temsil yüzeyi, arayüz

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.