Okul Öncesi Eğitim Kurumlarındaki Çocukların Annelerinin Müzik Eğitimine BakışAçısı

Gülçin ALGAN, Berna ÖZKUT, Saibe Özlem KAYA

Öz


Müzik belli bir amaç ve yöntemle, belli bir güzellik anlayışına göre birleştirilmişseslerden oluşan estetik bir bütündür. Müzik
eğitimi ise bireye kendi yaşantısıyoluyla amaçlıolarak belirli davranışlarıkazandırma ya da bireyin müziksel davranışında kendi
yaşantısıyoluyla amaçlıolarak belirli değişiklikler oluşturmasısürecidir. Eğitim; öğretim yolu ile bireylere verilir. Eğitim ve
öğretime eşgüdümlü olarak sanat eğitimi ve sanat eğitiminin içinde müzik eğitimi, bireyin düşünme yetisi ve duyu algılarının
gelişimini sağlar. Bu bağlamda sanat, dolayısıyla sanatın bir parçasıolan müzik, kişilerin eğitiminde son derece önemlidir.
Çocukların eğitiminde okul ve öğretmen dışındaki en önemli etken ailedir. Hatta aile kurumu içerisinde de anne en önemli faktör
olarak gösterilebilir. Müzik eğitiminde aile desteği önemli olduğundan aileleri çocukların müziksel ilgi ve durumlarıyla ilgili
bilinçlendirmek de eğitimcilerin üzerine düşen görevlerdendir. Araştırmalar göstermektedir ki müzik eğitimi çocuğun gelişimini
olumlu yönde etkilemektedir. Bunun oluşturulabilmesi de ailelerin müzik eğitimine olumlu bakışaçılarına sahip olmasınıgerektirir.
Bu yüzden annenin müzik eğitimine bakışaçısıaraştırmanın problemini oluşturmaktadır. Okulöncesi eğitim kurumlarında eğitim
alan çocukların annelerinin müzik eğitimi ile ilgili düşüncelerinin ortaya çıkarılmasıve okulöncesi dönemde çocukların müziksel
gelişiminde annenin rolünün önemine değinilmesi, bu araştırmanın amacınıoluşturmaktadır. Araştırmanın evrenini,
Afyonkarahisar ve Konya il merkezindeki okulöncesi eğitim kurumlarında eğitim alan çocukların anneleri oluşturmaktadır.
Araştırma örneklemini Afyonkarahisar il örneğindeki rasgele seçilen 100 anne ile Konya il örneğindeki 100 anne olmak üzere
toplam 200 anne oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama aracıolarak araştırmacılar tarafından hazırlanan anket formu
kullanılmıştır. Annelere 9 tanesi demografik olmak üzere toplam 24 soru sorulmuştur. Elde edilen veriler SPSS de uygun görülen
istatistiksel işlemlere tabi tutularak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucuna göre; okulöncesi dönemde, annelerin çoğunluğu
(%89.2) çocuklarının müzik yeteneğinin ortaya çıkarılmasınıve geliştirilmesini, ayrıca müzik eğitiminin diğer gelişim alanlarına
katkısıolduğunu (Konya’da %59, Afyon’da %41) düşünmektedirler. Genel olarak annelerin, çocuklarının öğreniminde müzik
eğitiminin kullanılmasının gerekliliği hakkındaki düşünceleri olumlu yönde çıkmıştır.

Anahtar Kelimeler


Okulöncesi eğitim, müzik eğitimi, aile

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.