FARKLI BRANŞLARDAKİBEDEN EĞİTİMİVE SPOR YÜKSEK OKULU ÖĞRENCİLERİNİN REKREASYON FAALİYETLERİNE KATILIMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Vedat ÇINAR, Ahmet SANİOĞLU

Öz


Bu araştırmanın amacıbeden eğitimi ve spor yüksek okulu öğrencilerinin genel özelliklerini
oraya koymaktır. Branşfarklılıklarınıbelirterek sosyo-kültürel, ve ekonomik durumlarıtespit
edilerek rekreasyon (boşzaman) etkinliklerine katılımlarınıbelirlemektir.
Denekler 1999-2000 yılıeğitim öğretim yılıiçerisinde 2. ve 3. sınıfta okuyan beden eğitimi
öğrencilerine uygulanmıştır.Çalışmaya 125 Selçuk üniversitesi beden eğitimi ve spor yüksekokulu
ve 125 Fırat üniversitesi beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencisine uygulanmıştır. Yaşve
sınıf sınırlılıklarıgöz önünde tutularak bu sayı195 ’e düşürülmüştür.
Sonuç olarak; beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencileri istedikleri halde çeşitli
nedenlerden dolayırekreatif etkinliklere ve sportif faaliyetlere katılamadıklarıortaya çıkmıştır
Bunun en önemli nedeni ise üniversitelerin sosyal kültürel, sportif ve diğer faaliyetleri düzenleme
konusunda yetersiz kalmasıdır.Üniversite öğrencilerinin ihtiyaç duyduklarıbu tür faaliyetlerin
düzenlenmesi konusunda üniversitelere önemli görev ve sorumluluklar düşmektedir.


Anahtar Kelimeler


Rekreasyon, öğrenci

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.