BİR SOSYAL ETKİNLİK OLARAK EĞLENCE VE TELEVİZYON (KONYA ÖRNEĞİ)

Vedat ÇAKIR

Öz


Teknolojik gelişmeyle birlikte hayatımıza giren en yaygın ve en etkili kitle iletişim aracıolan
televizyon, her zaman diğer kitle iletişim araçlarından farklıbir konumda değerlendirilmiştir.
Toplumsal ilişkilerin köklü değişimlere uğradığımodern toplum yapısıiçinde televizyon, gerek
birey, gerekse toplum için bir çok işlevi yerine getirmektedir. Söz konusu işlevler kabaca;
enformasyon, eğitim ve eğlence olarak belirlenmişse de, yapılan araştırmalar eğlencenin artan
önemine dikkat çekmektedir. Bir çok araştırmacıve eleştirmen televizyonun varlık nedenini,
insanlarıeğlendirmek ya da onlara hoşvakit geçirildiği duygusunu yaratmak, yani oyalamak olarak
göstermektedir. Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımıgeleneğinde yapılan bu çalışmada,
televizyonun eğlendirici içeriklerine olan söz konusu bu yoğun talebin eğlence kültürü üzerindeki
etkileri araştırılmaktadır. Bu amaçla, yapılan alan araştırmasında, televizyon izleme alışkanlıkları
ve motivasyonlarıile eğlence amaçlıyerel topluluk katılımıarasındaki etkileşimler ele alınmaktadır.
Araştırma sonucunda, televizyon izleme ile eğlence amaçlıyerel topluluk katılımıarasında negatif
yönlü bir etkileşimin olduğunu gösteren veriler elde edilmiştir.


Anahtar Kelimeler


Eğlence, Televizyon, Televizyon İzleme Motivasyonları, Eğlence Amaçlı Yerel Topluluk Katılımı.

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.