GAZİEĞİTİM FAKÜLTESİ İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI ÖĞRETMEN ADAYLARININ GENEL OLARAK YANLIŞTELAFFUZ ETTİKLERİKELİMELER ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Gültekin BORAN

Öz


YDİ(YabancıDil Olarak İngilizce) öğrenenlerin yaptıklarıhatalarıetkileyen başlıca iki neden
vardır. Birinci neden öğrencilerin ana dilidir; öğrenci kendi ana dilini edinmişolduğu için,
sesletim, sözcük, cümle, anlam, edim düzeylerinde ana dili tarafından etkilenir. Eğer öğrenci ana
dili ile öğrenmekte olduğu dilin belirtilen bu düzeylerde birbirinden farklıolduğunun bilincinde
değilse, hata riski daha yüksek olur. İkinci neden ise, hedef dil yani öğrenilmekte olan dildir;
öğrenilen dil içinde yapılan yanlışgenellemeler ve bilgi eksikliği öğrencilerin hata yapmalarına
neden olur. Bu makalede, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi  İngilizce Öğretmenliği
Bölümü öğrencilerinin çok yaygın olarak yanlıştelaffuz ettikleri kelimeler üzerine yapılan bir
araştırma sunulmaktadır. Bu hatalar sadece bu çalışmanın yapıldığıyerdeki öğrencilerin hataları
olarak görülmemekte, hataların nedenleri göz önünde bulundurulduğunda İngilizce öğrenen
bütün Türk öğrencilerin aynıhatalarıyapabilecekleri düşünülmektedir. Bu çalışmada incelenen
telaffuz hatalarının nedenleri de deneklere verilen anketle araştırılmıştır.


Anahtar Kelimeler


Hata, telaffuz, telaffuz hataları, yanlışgenelleme

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.