OKULLARDA ÖRGÜTSEL GÜVEN ÖLÇEĞİNİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Ercan YILMAZ

Öz


Bu çalışmada, öğretmenlerin görüşlerine göre okulların örgütsel güven düzeyini belirlemek
için Daboval, Comish ve Swindle ve Gaster’in geliştirdiği ve daha sonra Kamer’in Türkçe’ye
uyarladığıörgütsel güven ölçeği okullara yönelik tekrar uyarlanmış, güvenilirlik ve geçerlilik
açısından sınanmıştır. . Ölçeğin yapıgeçerliliğine ilişkin bulgular faktör analizi yöntemi ile
sağlanmıştır. Component Faktör analizlerine dayalıolarak 4 alt boyut (Çalışanlara Duyarlılık,
Yöneticiye Güven, Yeniliğe Açıklık ve İletişim Ortamı) ortaya çıkmıştır. Ölçeğin toplam
güvenirlik katsayısı0,97 bulunmuştur. Dört alt boyutun kendi içlerinde hesaplanan güvenirlik
katsayılarıÇalışanlara Duyarlılık ,95; Yöneticiye Güven ,95; Yeniliğe Açıklık ,75 ve İletişim
Ortamıalt boyutu ise ,92 bulunmuştur. Bulgular alt ölçeklerin iç tutarlılığına ilişkin güvenirlik
katsayılarının yüksek düzeyde olduğunu ortaya koymuştur. Aynızamanda öğretmenlerin
görüşlerine göre okulların örgütsel güven düzeyi bazıalt boyutlarda cinsiyet değişkenine göre
farklılaştığı, öğretmenlerin hizmet yılına göre ise farklılaşmadığıortaya çıkmıştır.


Anahtar Kelimeler


Okullarda Örgütsel Güven Ölçeği (OÖGÖ), Güven, Örgütsel Güven, Okul, Güvenirlik, Geçerlik

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.