TÜRKİYE’DE 1990-2000 YILLARI ARASINDA SOSYOEKONOMİK ORTAMIN VE KÜLTÜREL HAYATIN REKLAMLAR ÜZERİNDEN TEMSİLİ

İbrahim TORUK

Öz


Bu çalışmada, 1990-2000 arasındaki 10 yıllık bir dönemde meydana gelen siyasi, ekonomik,
sosyal ve kültürel gelişmeler yazılımedyanın tanıklığında, haber ve reklamlar kanalıyla ortaya
konulmaya çalışılmıştır. Çalışmada inceleme alanıolarak seçilen Hürriyet Gazetesine ait 10 yıllık
bir arşiv belli bir sistematik bir doğrultuda eksiksiz olarak taranmışve bu gazetedeki haber ve
reklamlar incelenmiştir.
Çalışma dört bölümden oluşmakta olup, ilk bölümde gazetecilik ve reklamcılıkla ilgili tarihsel
gelişmelerin yanısıra gazete reklamcılığıkonularıüzerinde de durulmuştur.  İkinci bölümde
dönemin siyasi olayları, konuyla ilgili haberler ve seçim dönemlerinde siyasi partilerin verdikleri
ilanlardan incelenmiştir. Üçüncü bölümde dönenim Sosyo-Ekonomik olayları, gazete haberleri ve
reklamlarıaracılığıyla aktarılmıştır. Çalışmanın araştırma kısmınıoluşturan dördüncü bölümde;
banka, otomotiv, iletişim, beyaz eşya ve bilgisayar sektörlerinde yaşanan gelişmeler betimsel olarak
aktarılmışayrıca otomotiv sektöründe 10 yıla ait 543 adet reklam içerik analizi değerlendirmesine
tabii tutulmuştur. Dördüncü bölümde ise 10 yıl boyunca medya sektöründe yaşanan gelişmeler
aktarılmıştır.


Anahtar Kelimeler


Gazetecilik, Reklamcılık, Siyaset, Medya, Sosyo-Ekonomik Ortam

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.