TEDARİK ZİNCİRİYÖNETİMİNDE DAĞITIM AĞLARININ TASARIMI VE OPTİMİZASYONU: MALZEME İHTİYAÇ KISITI ALTINDA STRATEJİK BİR ÜRETİM-DAĞITIM MODELİ
Öz
Bir tedarik zinciri; tedarikçiler, imalatçılar, dağıtıcılar, toptancılar, perakendeciler gibi çeşitli iş
aktörlerinden oluşan bir ağda, hammadde temininden ürünlerin son tüketicilere dağıtım ve
pazarlanmasına kadarki tüm işsüreçlerinin birlikte uyum içinde hareketini sağlamak üzere,
malların ve bilginin akışınıyöneten bütünleşik bir sistem olarak tanımlanabilir. Bu işağının
öğelerinin, sayılarının ve yerlerinin tespiti, birbirleri arasındaki fiziksel akışın miktarının
belirlenmesi gibi alt problemleri içeren ağtasarımıproblemi tedarik zinciri yönetimi içinde
stratejik bir öneme sahiptir. Bu çalışmada, tedarik zinciri yönetiminde dağıtım ağlarının tasarımıve
optimizasyonu problemi ele alınmıştır. Malzeme ihtiyaç kısıtıaltında stratejik üretim-dağıtım
problemi için çok aşamalıkarma tamsayılıbir model geliştirilmiştir.
aktörlerinden oluşan bir ağda, hammadde temininden ürünlerin son tüketicilere dağıtım ve
pazarlanmasına kadarki tüm işsüreçlerinin birlikte uyum içinde hareketini sağlamak üzere,
malların ve bilginin akışınıyöneten bütünleşik bir sistem olarak tanımlanabilir. Bu işağının
öğelerinin, sayılarının ve yerlerinin tespiti, birbirleri arasındaki fiziksel akışın miktarının
belirlenmesi gibi alt problemleri içeren ağtasarımıproblemi tedarik zinciri yönetimi içinde
stratejik bir öneme sahiptir. Bu çalışmada, tedarik zinciri yönetiminde dağıtım ağlarının tasarımıve
optimizasyonu problemi ele alınmıştır. Malzeme ihtiyaç kısıtıaltında stratejik üretim-dağıtım
problemi için çok aşamalıkarma tamsayılıbir model geliştirilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Tedarik Zinciri Yönetimi, AğTasarımıve Optimizasyonu, Stratejik Üretim- Dağıtım Modeli, Malzeme İhtiyaç Kısıtı
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.