A SUGGESTED SYLLABUS FOR THE COURSE ‘INTRODUCTION TO BRITISH LITERATURE I’ AT ELT DEPARTMENTS

Nazlı GÜNDÜZ

Öz


İngiliz Dili Eğitimi Bölümlerinde okuyan öğrencilerin İngiliz Edebiyatınıkavrayabilmeleri için
onlara yol gösterilmesi gerekmektedir ve ‘İngiliz Edebiyatına GirişI’ dersi onlarısadece edebiyatın
temel türleri olan şiir, nesir ve tiyatro ile tanıştırmamalıaynızamanda onlara Britanya halkının dili
ve kültürünü de tanıtmalıdır. Ayrıca, bu ders öğrencilere doğal edebi eserleri tanıtarak Britanya
edebiyatındaki başlıca edebi eserleri, yazarlarıve akımlarıders ve sınıf içi tartışmalar ile nasıl eleştirel
bir şekilde incelemeleri gerektiği konusunda da yol göstermelidir.
Bu çalışma, Eğitim Fakültelerine bağlı  İngiliz Dili Eğitimi Bölümlerinde üçüncü yarıyılda
okutulan ‘İngiliz Edebiyatına GirişI’ dersi için bir program önermek amacıile hazırlanmıştır. Altı
öğretim elemanıve 266 öğrenci veri toplamaya katkıda bulunmuştur. Çalışma sadece dersin şu anki
konumu ve var olan programlarıbelirli üniversitelerde eğitim elemanlarıile yapılan görüşmeler
aracılığıile incelememektedir, aynızamanda aynıüniversitelerde öğrencilerin görüş, fikir ve
gereksinimlerini anketler yolu ile tespit etmektedir. Bu çalışmada, görüşme ve anket sonuçları ışığı
altında YÖK’ün sunduğu ders içeriğine koşut bir tanım yapılmakta ve altıüniteden oluşan bir ders
kitabıve örnek materyaller ile birlikte açık hedef ve amaçlarıkapsayan bir ders programı
sunulmaktadır.


Anahtar Kelimeler


Program, Britanya EdebiyatıÖğretimi, İngiliz EdebiyatıÖğretimi, Hedefler ve Amaçlar

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.