OKUL ÖNCESİ EĞİTİME DEVAM EDEN 4-6 YAŞ ARASINDAKİ ÇOCUKLARIN İFADE EDİCİDİL DÜZEYLERİNİN BAKIM TARZI VE ANNE- BABA EĞİTİM DÜZEYİ AÇISINDAN İNCELENMESİ (KONYA İLİ ÖRNEĞİ)
Öz
Okul öncesi dönem, çocuğun hem o yıllar hem de ileriki gelişimi için kritik bir dönemdir. Dil
gelişimi de bu dönemde kazanılmaktadır. Bu araştırmanın temel amacıokul öncesi eğitime devam
eden 4-6 yaşarasındaki çocukların ifade edici dil düzeylerini bakım tarzıve anne- baba eğitimi
düzeyi açısından incelemektir.Araştırmaya 4-6 yaşarasında 265 çocuk katılmıştır. Araştırmanın
sonucunda bakım tarzıve anne eğitim düzeyinin önemli bir farklılığa neden olduğu, baba eğitim
düzeyinin önemli bir farklılığa neden olmadığıbulunmuştur.
gelişimi de bu dönemde kazanılmaktadır. Bu araştırmanın temel amacıokul öncesi eğitime devam
eden 4-6 yaşarasındaki çocukların ifade edici dil düzeylerini bakım tarzıve anne- baba eğitimi
düzeyi açısından incelemektir.Araştırmaya 4-6 yaşarasında 265 çocuk katılmıştır. Araştırmanın
sonucunda bakım tarzıve anne eğitim düzeyinin önemli bir farklılığa neden olduğu, baba eğitim
düzeyinin önemli bir farklılığa neden olmadığıbulunmuştur.
Anahtar Kelimeler
Dil, dil gelişimi, okul öncesi eğitim, ifade edici dil.
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.