KİŞİLERARASI ÇATIŞMA ÇÖZME VE PROBLEM ÇÖZME YAKLAŞIMLARININ YÜKLEME KARMAŞIKLIĞI AÇISINDAN İNCELENMESİ

Coşkun ARSLAN

Öz


Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin kişilerarasıçatışma çözme ve problem çözme
yaklaşımları, yükleme karmaşıklığıaçısından incelenmiştir. Bu araştırmanın evrenini Selçuk
Üniversitesi’nin farklıfakültelerinde öğrenim görmekte olan öğrenciler oluşturmaktadır.
Araştırmanın çalışma evreni, Eğitim Fakültesi, Mesleki Eğitim Fakültesi ve Teknik Eğitim
Fakültesi’dir. Araştırma örneklemi 2003-2004 eğitim-öğretim yılında bu fakültelerin çeşitli
bölümlerinde öğrenim görmekte olan 1.2. 3. ve 4. sınıf öğrencilerinden tesadüfi olarak seçilmiştir.
Araştırma örneklemi 190’ıerkek ve 257’si kız olmak üzere toplam 447 öğrenciden oluşmaktadır.
Öğrencilerin, yükleme karmaşıklığının yüksek ya da düşük olmasıdeğişkenine göre,
kişilerarasıçatışma çözme ve problem çözme yaklaşımlarının puan ortalamalarıarasındaki farkın
önem kontrolü t testi ile yapılmıştır. Yükleme karmaşıklığının, kişilerarasıçatışma çözme ve
problem çözme yaklaşımlarınıaçıklama gücü ise, basit doğrusal regresyon analizi ile
hesaplanmıştır. Yükleme karmaşıklığı, kişilerarasıçatışma çözme ve problem çözme yaklaşımları
puanlarıarasındaki ilişkinin analizi ise Pearson Momentler Çarpım Korelasyon Katsayısı
tekniğinden yararlanılmıştır.


Anahtar Kelimeler


Yükleme, Yükleme Karmaşıklığı, çatışma çözme, Problem çözme

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.