HALKLA İLİŞKİLER VE KRİZ YÖNETİMİ

Mustafa AKDAĞ

Öz


Krizler, çevre ile sürekli etkileşim halinde bulunan örgüt ve örgütsel yaşamın parçalarını
oluşturduklarından, bunların örgüt üzerinde yıkıcıetkiler meydana getirmelerine izin
verilmemelidir. Ancak bunların her zaman tümüyle ortadan kaldırılmalarımümkün görünmese de,
optimal düzeyde tutulmalarıve örgüte zarar vermeyecek bir biçimde halkla ilişkiler politikalarıyla
atlatılmalarımümkündür.
Halkla ilişkilerin bilgi toplama, bilgilendirme, kurum imajıoluşturma ve koruma, hedef
kitlelerle iletişim sağlama, hedef kitlelerin beklentileri ile kurum performansınıaynıçizgiye
getirme, sonuçlarıdeğerlendirme gibi temel işlevleri kriz dönemlerinde de kendini göstermektedir.
Karşılaşılmasıolasıfakat hoşolmayan durumların önlenmesini ya da en az zararla atlatılabilmesini
sağlamak amacıyla yürürlüğe girmesi beklenilen kriz yönetimi, kuruluşun politikasınıetkileyen bir
yönetim görevi olmasıve iletişimini belirleyici özellik taşımasısebebiyle halkla ilişkilere büyük
ölçüde ihtiyaç duymaktadır.
Halkla ilişkilerin bir örgütte bulunmasıönemlidir. Çünkü, örgütün girebileceği kriz ortamları
için hazırlıklar yapması, krizin oluşmasıdurumunda örgüt adına hareket ederek krizin en az
hasarla atlatılmasıveya krizin etkilerinin olumlu bir fırsata dönüştürülmesi ve kriz sonrasında kriz
öncesi durumdan daha iyi bir durumun hedeflenmesi ancak halkla ilişkiler sayesinde mümkün
olmaktadır

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.