REKLAMLARIN BEĞENİLMESİNİN TÜKETİCİLERİN MARKA TUTUMLARINA ETKİSİ
Öz
Bu araştırmanın amacı, düşük ilgilenim ürünlerine ait markaların farklıkullanım sıklığı
düzeylerinde reklamların beğenilmesi veya beğenilmemesi şeklindeki reklam tutumlarının marka
tutumlarınınasıl şekillendirdiğine açıklık getirmektir. Bu konunun araştırılabilmesi için düşük
ilgilenim ürünlerine ait markalar ve onların reklamlarınıkapsayan bir deney tasarlanmıştır.
Verilerin analizi göstermiştir ki, reklamların beğenilme düzeyi arttıkça, marka tutumlarının
olumluluk düzeyi de artmaktadır. Ayrıca, düşük ilgilenim ürünlerine ait markanın kullanım sıklığı
arttıkça, reklamın beğenilmesi veya beğenilmemesinin marka tutumlarında önemli bir değişiklik
yaratmadığı, buna karşın marka daha önceden denenmemişse reklamın beğenilmesi veya
beğenilmemesinin marka tutumunu görece daha fazla etkilediği sonucuna varılmıştır.
düzeylerinde reklamların beğenilmesi veya beğenilmemesi şeklindeki reklam tutumlarının marka
tutumlarınınasıl şekillendirdiğine açıklık getirmektir. Bu konunun araştırılabilmesi için düşük
ilgilenim ürünlerine ait markalar ve onların reklamlarınıkapsayan bir deney tasarlanmıştır.
Verilerin analizi göstermiştir ki, reklamların beğenilme düzeyi arttıkça, marka tutumlarının
olumluluk düzeyi de artmaktadır. Ayrıca, düşük ilgilenim ürünlerine ait markanın kullanım sıklığı
arttıkça, reklamın beğenilmesi veya beğenilmemesinin marka tutumlarında önemli bir değişiklik
yaratmadığı, buna karşın marka daha önceden denenmemişse reklamın beğenilmesi veya
beğenilmemesinin marka tutumunu görece daha fazla etkilediği sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Reklam tutumu, reklamın beğenilmesi, marka tutumu, kullanım sıklığı, tüketici ilgilenimi.
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.