KÜÇÜK VE ORTA BÜYÜKLÜKTEKİ İŞLETMELERDE E-TİCARET

Haldun SOYDAL

Öz


Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler, içerisinde faaliyet gösterdikleri ekonomilerin
hepsinde lokomotif görevi görmektedir. Bu işletmeler istihdam bakımından olduğu kadar
ekonomiye katkıaçısından çok büyük bir role sahiptir. Şüphesiz, ekonomideki yeni gelişmeler ve
ticaret anlayışındaki değişim en çok bu işletmeleri etkilemiştir. Değişen işyapma şekilleri, sipariş
ve tedarik modelleri bu işletmeleri yeniden yapılanmaya itmişve bu değişime ayak uyduramayan
işletmeler rekabet avantajınıkaybetmişlerdir. E-ticaret, uluslar arasıpazarlarda geleneksel yönetim
anlayışıile işyapabilmek için yeterli imkana sahip olmayan KOBİ’lerin rekabet edebilmelerini,
etkili ve ucuz bir pazarlama fırsatısunarak sağlamıştır. Bu çalışmada, öncelikle KOBİkavramı
açıklandıktan sonra, Yeni Ekonomi’nin unsurlarıolan, internet, intranet, e-ticaret gibi unsurlar ele
alınmışve daha sonra KOBİ’lerde e-ticaret uygulamalarıele alınmıştır.


Anahtar Kelimeler


KOBİ, E-Ticaret

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.