ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA SPOR ALANI UYGULAMALARININ NİTELİKLİBİREYLERİN SEÇİMİ VE YETİŞTİRİLMESİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
Öz
Araştırmada,eğitim kurumlarında uygulanan yönlendirmeli eğitim doğrultusunda, Ortaöğretim
kurumlarında uygulamaya konulan spor alanıuygulamalarının nitelikli bireylerin seçimi ve
yetiştirilmesi açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Veriler, literatür taramasıve Ankara ilinde spor alanısınıfıbulunan 10 Ortaöğretim
kurumunda görev yapan 25 Beden Eğitimi ve spor öğretmeni,10 İdareci ile birebir görüşülerek,
spor alanıuygulamalarıile ilgili bilgiler alınarak elde edilmiştir.
Elde edilen veriler sonucunda Ortaöğretim kurumlarında yönlendirme işleminin bilimsel
yöntemlerle yapılmadığı,spor alanıöğrencilerinin yetenek seçimi ile belirlenmediği ve uygulanan
müfredat programının da önceden kapatılan üç yıllık spor lisesi programıolduğu,mevcut
uygulamaların genel olarak öğrencilerin seçimi ve geliştirilmesi açısından uygun olmadığı
söylenebilir.
kurumlarında uygulamaya konulan spor alanıuygulamalarının nitelikli bireylerin seçimi ve
yetiştirilmesi açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Veriler, literatür taramasıve Ankara ilinde spor alanısınıfıbulunan 10 Ortaöğretim
kurumunda görev yapan 25 Beden Eğitimi ve spor öğretmeni,10 İdareci ile birebir görüşülerek,
spor alanıuygulamalarıile ilgili bilgiler alınarak elde edilmiştir.
Elde edilen veriler sonucunda Ortaöğretim kurumlarında yönlendirme işleminin bilimsel
yöntemlerle yapılmadığı,spor alanıöğrencilerinin yetenek seçimi ile belirlenmediği ve uygulanan
müfredat programının da önceden kapatılan üç yıllık spor lisesi programıolduğu,mevcut
uygulamaların genel olarak öğrencilerin seçimi ve geliştirilmesi açısından uygun olmadığı
söylenebilir.
Anahtar Kelimeler
Ortaöğretim, Yönlendirme, Spor alanı, Nitelik
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.