ÇOCUKLARIN RESİMLERİNDEKİ AİLEYİ TANILAMA DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

S. Sunay Yıldırım DOĞRU, A. İhsan TURCAN, Emel ARSLAN, Süleyman DOĞRU

Öz


Çocuklar resim yoluyla bize duygularınıyansıtabilirler ve olaylar hakkındaki his ve
düşüncelerini ifade edebilirler. Çocuğun yaptığıresimler onun iç dünyasının aynasıolarak kabul
edilmektedir. Bu düşüncelerden yola çıkarak çocuk resmi konusunda pek çok araştırma
yapılmıştır. Bu çalışmada; çocuk resminde aile kavramıdeğerlendirilmeye çalışılmıştır. Çalışmaya
Türkiye’den Konya İli Meram ve Selçuklu İlçelerinden ilköğretim okullarına devam eden 8-14 yaş
arası66 öğrenci ve Almanya’nın Berlin Şehrinde 8-14 yaşarası58 öğrenci olmak üzere toplam
124 öğrenci alınmıştır. Öğrencilere zihinsel boyutu değerlendirmek amacıile Goodenough Harris
Adam Çizme Testi uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerden aile kavramınıdeğerlendirmek amacıile
birer aile resmi çizmeleri istenmiştir. Çalışmanın sonucunda her iki ülkede yaşayan çocukların
cinsiyetine göre resim çizme ve aileyi tanıma durumlarıarasında kızların erkeklerden daha başarılı
olduklarıve yaşilerledikçe aileyi tanıma düzeyinin yükseldiği gözlenmiştir. Ayrıca kardeşsayısına
göre aileyi tanıma puanlarıfarklılaşmaktadır, okul başarısıyüksek olan öğrencilerin goodenhough
harris testinden aldılarıpuan daha yüksek bulunmuştur.


Anahtar Kelimeler


Aile Kavramı, Çocuk ve Çizim

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.