KORODA SES EĞİTİMİÇALIŞMALARININ ÇOCUK SES GELİŞİMİNE ETKİLERİ
Öz
Bu çalışmada, koro çalışmalarıkapsamında yapılan bedensel hazırlık ve yumuşama, soluk
ve ses eğitimi uygulamalarının çocuklarda; sesi doğru kullanma alışkanlığıkazanma ve ses
aralıklarına etkileri araştırılmıştır. Bunun için, 8-12 yaşgrubunda sekiz ay programlıses eğitimi
alan 36 öğrencinin ses aralığıbir skala içerisinde, sesi doğru kullanmaya yönelik davranışlarıise,
sınıf öğretmenleri ve velileri ile görüşme yapılarak değerlendirilmiştir. Bulgular, konuyla ilgili
olarak yapılmışdiğer çalışmalarla karşılaştırılarak yorumlanmıştır. Değerlendirme sonunda, koroda
düzenli olarak yapılan ses eğitimi kapsamındaki çalışmaların, çocuklarda ses aralığıve sesi doğru
kullanma ile ilgili davranışlarının gelişme ve değişmesinde belirgin etkilerinin olduğu
anlaşılmıştır. Ses aralığıyeterli düzeyde bulunmayan öğrencilerle bireysel çalışmalar yapılması
gerektiği sonucu çıkmıştır.
ve ses eğitimi uygulamalarının çocuklarda; sesi doğru kullanma alışkanlığıkazanma ve ses
aralıklarına etkileri araştırılmıştır. Bunun için, 8-12 yaşgrubunda sekiz ay programlıses eğitimi
alan 36 öğrencinin ses aralığıbir skala içerisinde, sesi doğru kullanmaya yönelik davranışlarıise,
sınıf öğretmenleri ve velileri ile görüşme yapılarak değerlendirilmiştir. Bulgular, konuyla ilgili
olarak yapılmışdiğer çalışmalarla karşılaştırılarak yorumlanmıştır. Değerlendirme sonunda, koroda
düzenli olarak yapılan ses eğitimi kapsamındaki çalışmaların, çocuklarda ses aralığıve sesi doğru
kullanma ile ilgili davranışlarının gelişme ve değişmesinde belirgin etkilerinin olduğu
anlaşılmıştır. Ses aralığıyeterli düzeyde bulunmayan öğrencilerle bireysel çalışmalar yapılması
gerektiği sonucu çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler
Koroda ses eğitimi, ses aralığı, çocuk
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.