OKULLARDAKİÖRGÜTSEL GÜVEN DÜZEYİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yılmaz ERCAN

Öz


Bu araştırmanın amacı, bazıdeğişkenlere göre okullardaki örgütsel güven düzeyinin farklılaşıp
farklılaşmadığınıtest etmektir.  Araştırmanın bağımsız değişkenleri, öğretmenlerin cinsiyetleri,
branşları, herhangi bir sendikaya üye olup olmama, okul dışında beraber sosyal etkinlik yapıp,
yapmama durumlarıve okulların öğretmen sayılarıdır. Araştırmanın bağımlıdeğişkenleri; okulun
örgütsel güvenin alt boyutlarıolan çalışanlara duyarlılık, yöneticiye güven, iletişim ortamıve
yeniliğe açıklıktır.
İlişkisel tarama yöntemiyle yapılan bu araştırmanın evrenini, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı
resmi ilköğretim okullarında çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. Bu öğretmenlerin sayısı378
665’dir Araştırma evrenindeki öğretmenlerin nicel açıdan temsil yeterliliklerini sağlamak amacıyla
uzman görüşleri ve örneklem tekniklerine dayalıolarak minimum kişi sayısı1536 olarak
hesaplanmıştır. Araştırmanın örneklemi ise 1144’ü bayan, 1288’sierkek olmak üzere toplam 2432
öğretmenden oluşmaktadır.
Bu araştırmada ilköğretim okullarının örgütsel güven düzeyini belirlemek için “Okulda
Örgütsel Güven Ölçeği” kullanılmıştır.
Araştırma bulgularına göre, örgütsel güvenin çalışanlara duyarlılık, yöneticiye güven, iletişim
ortamıve yeniliğe açıklık alt boyutlarıpuan ortalaması; öğretmenlerin cinsiyet. okul dışında
beraber sosyal etkinlik yapıp ve yapmama durumları, okuldaki öğretmen sayısıdeğişkenlerine göre
anlamlıdüzeyde farklılaşmaktadır. Öğretmenlerin branş, sendikaya üye olup olmama değişkenine
göre okulların örgütsel güvenin boyutlarıolan çalışanlara duyarlılık, iletişim ortamı, yöneticiye
güven ve yeniliğe açıklık alt boyut puan ortalamalarının anlamlıdüzeyde farklılaşmadığı
bulunmuştur


Anahtar Kelimeler


Güven, Okul, Örgütsel Güven

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.