İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNDEN BEKLENEN ROLLER VE KARŞILANMA DÜZEYLERİ

Mustafa YAVUZ

Öz


Bu araştırmada, ilköğretim okulu müdürlerinden beklenen roller ve karşılanma düzeyleri
karşılaştırmalıilişkisel tarama modeline uygun olarak incelenmiştir. Araştırmada; araştırmacı
tarafından geliştirilen “İlköğretim Okulu Müdürlerinden Beklenen Roller ve Karşılanma
Düzeyleri” isimli ölçek kullanılmıştır.
Araştırmanın evrenini ülkemizin yedi farklıcoğrafi bölgesindeki 14 il’ de 2004-2005 eğitimöğretim yılında görev yapan tesadüfi küme örnekleme yöntemi ile seçilen müfettişler, müdürler ve
öğretmenler oluşturmaktadır.
Araştırmada; Aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, ANOVA, Tukey HSD testi
kullanılmıştır.
Araştırmada müfettiş, müdür ve öğretmenlerin cinsiyet, görev ve mesleki kıdemlerine göre
müdürlerden bekledikleri roller ve bu rollerin karşılanma düzeyleri arasında faklılık olup olmadığı
araştırılmıştır. Ayrıca, tüm grup, müfettiş, müdür ve öğretmenlerin müdürlerden öncelikle
bekledikleri roller ve bu rollerin karşılanma durumlarıincelenmiştir.
Araştırma sonucunda, bazıdeğişkenler bakımından tüm grup, müfettişve müdür ve
öğretmenlerin görüşlerinin farklılaştığıtespit edilmiştir.


Anahtar Kelimeler


İlköğretim, beklenen rol, okul müdürü

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.