ANNE TUTUMLARINA GÖRE OKULÖNCESİDÖNEMDEKİ ÇOCUKLARIN AHLAKİVE SOSYAL KURAL BİLGİLERİNİN İNCELENMESİ

Zarife SEÇER, Hakan SARI, Oya OLCAY

Öz


Bu araştırmanın amacıanne tutumlarına göre okulöncesi dönemdeki çocukların ahlaki ve
sosyal kural bilgilerinin farklılaşıp farklılaşmadığınıincelemektir. Araştırmanın çalışma evrenini
Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlıözel ve resmi kurumların anaokullarıve anasınıflarına
devam eden çocuklar ve anneleri oluşturmuştur. Anaokulu ve anasınıfına devam eden çocuklar
arasından yansız atama yöntemi kullanılarak belirlenen toplam 302 çocuk ve annesi araştırma
örneklemi olarak alınmıştır. Araştırmada annelerin tutumlarınıbelirlemek için “Aile Hayatıve
Çocuk Yetiştirme Tutumu Ölçeği (PARI)” ve çocukların ahlaki ve sosyal kural bilgilerini tespit
etmek için ise Smetana (1981) tarafından geliştirilen resimler kullanılmıştır. Okulöncesi
dönemdeki çocukların ahlaki ve sosyal kural bilgisi puan ortalamalarının anne tutumlarına göre
değişip değişmediğini incelemek için elde edilen verilere “Mann Withney-U testi ve t testi”
uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre annelerin demokratik tutumu çocukların ahlaki ve
sosyal kurallarla ilgili bilgi düzeylerini olumlu yönde etkilerken aşırıkoruyucu ve ev kadınlığı
rolünü reddetme tutumu ise olumsuz yönde etkilemektedir.


Anahtar Kelimeler


Ahlak gelişimi, sosyal gelişim, anne tutumları, okulöncesi eğitim, çocukların ahlaki ve sosyal kural bilgi düzeyleri.

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.