SINIF ÖĞRETMENLİĞİÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETİM ELEMANLARININ DAVRANIŞLARININ DEMOKRATİKLİĞİNE İLİŞKİN ALGILARI (PAÜ ÖRNEĞİ)

Ali Rıza ERDEM, Emel SARITAŞ

Öz


Bu araştırmada PAÜ Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğretim elemanlarının
davranışlarınıdemokratik açıdan nasıl algıladıklarıbelirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın verileri
PAÜ Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği öğrencilerinden random ve tabakalama yöntemi ile
seçilen 319 kişilik örneklemden elde edilmiştir. Araştırmada veriler geliştirilen likert tipli ölçek
yoluyla toplanmıştır. Ölçeğin alpha iç tutarlılık katsayısı. 9401’dir. Verilerin çözümlemesinde SPSS
paket programıkullanılmıştır.  PAÜ Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği öğrencileri öğretim
elemanlarının davranışlarınıöncelik sırasına göre % 61,4 “genellikle”, % 36,8 “nadiren”
demokratik olarak algılamaktadır. PAÜ Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğretim
elemanlarının davranışlarının demokratikliğine ilişkin algıları“cinsiyete” ve “öğretim türüne” göre
farklılık göstermemekte, “sınıfa” göre farklılık göstermektedir.


Anahtar Kelimeler


PAÜ Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği öğrencileri, öğretim elemanlarının davranışları, demokratik, algı

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.