YENİ İLKÖĞRETİM BİRİNCİSINIF PROGRAMININ ÖĞRETMENLER TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

İsa KORKMAZ

Öz


Yeniden yapılandırılan İlköğretim programları(1-5 sınıflar) 2005-2006 öğretim yılında ülke
genelinde uygulanmaya başlanmıştır. İlkokul programlarında 1924’den başlayarak 1926, 1936,
1948, 1962 ve 1968’de olmak üzere altıdefa yeniden yapılanmaya gidilmiştir. 1997’de zorunlu
temel eğitimin 8 yıla çıkarılmasıyla birlikte ilkokul programı(1-5 sınıflar) ve ortaokul programı(6-8 sınıflar) birleştirilerek sekiz yıllık ilköğretim programıoluşturulmuştur. Fakat bu programların
bir bütün olarak yeniden yapılandırılmasısağlanamamıştır. Programların sekiz yıllık kesintisiz
ilköğretime uygun hale getirilmesi için yapılan çalışmalar neticesinde 2004-2005 öğretim yılında
pilot olarak uygulanan yeni programlar 2005-2006 öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.
Bu çalışmada birinci sınıf öğretmenlerinin, yeniden yapılandırılan birinci sınıf öğretim
programlarınıbir yıl uygulandıktan sonra, program hakkındaki düşüncelerinin ortaya konulması
amaçlanmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubu 116 birinci sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Bu
araştırmada veri toplama aracıolarak geliştirilen dört açık uçlu soruyu içeren form öğretmenlere
uygulanmıştır. Her soru bir öğretim programınıdeğerlendirmek için hazırlanmışve ilgili ders
programının olumlu yönleri, olumsuz yönleri ve programın daha iyi olabilmesi için öneriler olarak
üç bölümden oluşmaktadır.
Çalışmanın önemli sonuçları: Genel olarak sınıf öğretmenlerinin çoğunluğu yeni programı
olumlu bulmaktadırlar. Fakat yeni programa göre hazırlanan ders kitaplarının tekrar gözden
geçirilmesi gerektiğini düşünmektedirler. Sınıfların kalabalık olması, ailelerin program hakkında
yeterli bilgi sahibi olmamalarıve öğretmenlerin etkinlikleri değerlendirme sürecinde fazla form ve
belge işleriyle uğraşmalarıprogramda istenilen amaca ulaşmayızorlaştırmaktadır.


Anahtar Kelimeler


Sınıf öğretmenleri, yeniden yapılandırma, ilköğretim programları, öğretmenlerin bakış açıları

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.