TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK BECERİLERİ

Abdurrahman KILIÇ, Hamit SARUHAN

Öz


Bu çalışmada amaç; Düzce Teknik Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencilerinin öğretmenlik
becerilerini uygulama düzeylerini belirlemektir. Bu öğrenciler sekizinci (son) dönemde
öğretmenlik uygulamasıdersinde öğretmenlik becerilerini okullara uygulamaya gitmektedirler. Bu
nedenle, yedinci dönemde öğrencilerin bu beceriler açısından ulaştıklarıdüzeyin belirlenmesi
amaçlandı.
Araştırmada, survey yöntemi kullanıldı. Araştırma, Düzce Teknik Eğitim Fakültesi Elektrik,
Yapıve Mobilya-Dekorasyon Öğretmenliği Bölümleri son sınıf öğrencileri üzerinde yapıldı. Bu
bölümlerde son sınıftaki bütün öğrenciler araştırmaya dahil edilmişolduğundan ayrıca örnekleme
gidilmemiştir.
Öğretmenlik uygulamasıdersinde kullanılan öğretmenlik becerileri ölçeği esas alınarak
öğrencilerle birlikte toplam 39 beceri belirlendi. Bunlar: konu alan hakimiyeti, planlama, öğretim
süreci, sınıf yönetimi, iletişim ve değerlendirme alt başlıklarından oluşmaktadır. Her alt başlıktan
toplam beceri sayısıoranına uygun olarak alınan davranışlarla, öğrencilerin de katkılarıyla üç ayrı
ölçek oluşturuldu. Her ölçekte 15 beceri yer aldı. Her bir öğrenci bu ölçeklerden birine uygun
olarak istedikleri konudan bir ders sunumu hazırlayarak sınıf ortamında sundular. Verileri
toplamak için öğretmenlik becerilerinden oluşturulan gözlem formlarıkullanıldı.
Öğrenci sunumları, araştırmacıtarafından gözlenerek gözlem formlarıdolduruldu. Toplanan
veriler SPSS programıkullanılarak analiz edildi. Araştırmacılar tarafından yapılan gözlemlerin
analizi sonucunda öğretmen adaylarının öğretmenlik becerilerini uygulama düzeyleri ortaya
konuldu.


Anahtar Kelimeler


Öğretmen eğitimi, Öğretmenlik becerileri, Teknik eğitim

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.