ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
Öz
Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin epistemolojik inançlarıbazıdeğişkenler(cinsiyet,
bölüm, sınıf düzeyi, ebeveynlerin eğitim durumu ve geldikleri yerleşim yeri) açısından
incelenmiştir. Araştırma tarama modelinde olup kullanılan yöntem Survey Tarama Modelinin bir
alt yöntemi olan ilişkisel taramadır. Bu araştırmada epistemolojik inançlar, değişkenler açısından
betimlenmişve daha sonra bu iki değişken arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Bu araştırmanın
evreni, Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencileridir. Çalışma evreni ise bu fakültede
bulunan bölümlerdeki 1. ve 4. sınıflardan tesadüfi küme örnekleme yoluyla seçilmiştir. Verilerin
toplanmasında Schommer(1990) tarafından geliştirilen Epistemolojik İnançlar Ölçeği ve kişisel
bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmada üniversite öğrencilerinin epistemolojik inançlarının bazı
değişkenlere göre değişiklikler gösterdiği ortaya çıkmıştır.
bölüm, sınıf düzeyi, ebeveynlerin eğitim durumu ve geldikleri yerleşim yeri) açısından
incelenmiştir. Araştırma tarama modelinde olup kullanılan yöntem Survey Tarama Modelinin bir
alt yöntemi olan ilişkisel taramadır. Bu araştırmada epistemolojik inançlar, değişkenler açısından
betimlenmişve daha sonra bu iki değişken arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Bu araştırmanın
evreni, Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencileridir. Çalışma evreni ise bu fakültede
bulunan bölümlerdeki 1. ve 4. sınıflardan tesadüfi küme örnekleme yoluyla seçilmiştir. Verilerin
toplanmasında Schommer(1990) tarafından geliştirilen Epistemolojik İnançlar Ölçeği ve kişisel
bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmada üniversite öğrencilerinin epistemolojik inançlarının bazı
değişkenlere göre değişiklikler gösterdiği ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler
Epistemoloji, İnançlar, Epistemolojik İnançlar
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.