KÜRESEL TEKNOLOJİ, ARAŞTIRMA-GELİŞTİRME (AR-GE) VE YENİLİK İLİŞKİSİ
Öz
Müşterilerin zevk ve tercihlerinde görülen önemli değişme ve farklılaşma; üretim, rekabet ve
fiyat süreçlerinde başdöndürücü gelişmeleri doğurmakta ve işletmelerin var olabilmek için farklı
çabalar içerisine girmelerine neden olmaktadır. Rekabet sonucunda, işletmelerin yeteneklerini ve
kaynaklarınıdoğal ve esnek bir sürece adapte etmeleri bir zorunluluk haline gelmiştir. İşletmelerin
dünya ekonomilerinde ve kendi ülke ekonomilerinde başarıyla faaliyet gösterebilmesi ve
rakiplerine üstünlük sağlayabilmesi için sürekli mevcut üretimfaktörlerini ve ürünlerini yenileyip
geliştirmeleri gerekmektedir.
Günümüzün rekabetçi ortamında hızla gelişip büyüyen işletmelerin genellikle araştırma ve
geliştirmeye önem veren, yenilikçi işletmeler olduğu; araştırma-geliştirmeye önem verilmesinin
pazarla, işletme ile sosyal fayda ve personelle ilgili çeşitli nedenlerinin bulunduğu, araştırmageliştirmenin küresel ölçekte önem kazandığıgörülmektedir. Çağımızda yaşanan hızlıve köklü
değişimler işletmelere yenilikçi olmaktan başka seçenek bırakmamakta; bu durum da işletmelerin
araştırma-geliştirme faaliyetlerine stratejik boyutta önem vermelerine yol açmaktadır.
fiyat süreçlerinde başdöndürücü gelişmeleri doğurmakta ve işletmelerin var olabilmek için farklı
çabalar içerisine girmelerine neden olmaktadır. Rekabet sonucunda, işletmelerin yeteneklerini ve
kaynaklarınıdoğal ve esnek bir sürece adapte etmeleri bir zorunluluk haline gelmiştir. İşletmelerin
dünya ekonomilerinde ve kendi ülke ekonomilerinde başarıyla faaliyet gösterebilmesi ve
rakiplerine üstünlük sağlayabilmesi için sürekli mevcut üretimfaktörlerini ve ürünlerini yenileyip
geliştirmeleri gerekmektedir.
Günümüzün rekabetçi ortamında hızla gelişip büyüyen işletmelerin genellikle araştırma ve
geliştirmeye önem veren, yenilikçi işletmeler olduğu; araştırma-geliştirmeye önem verilmesinin
pazarla, işletme ile sosyal fayda ve personelle ilgili çeşitli nedenlerinin bulunduğu, araştırmageliştirmenin küresel ölçekte önem kazandığıgörülmektedir. Çağımızda yaşanan hızlıve köklü
değişimler işletmelere yenilikçi olmaktan başka seçenek bırakmamakta; bu durum da işletmelerin
araştırma-geliştirme faaliyetlerine stratejik boyutta önem vermelerine yol açmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Rekabet, Küresel Teknoloji, Araştırma-Geliştirme (AR-GE ), Yenilik
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.