EĞİTİM FAKÜLTESİGÜZEL SANATLAR VE DİĞER BÖLÜM ÖĞRENCİLERİNİN BENLİK İMGESİVE DENETİM ODAKLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
Öz
Bu çalışmanın amacıeğitim fakültesinde okuyan öğrencilerin benlik imgesi ve denetim
odaklarınıbölüm değişkenleri açısından karşılaştırmalıincelemektir. Araştırma 2004-2005 öğretim
yılında Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesinde okuyan 570 öğrenci üzerinde yürütülmüştür.
Offer Benlik İmgesi ve Rotter Denetim Odağıölçeklerinin uygulandığıaraştırma verilerinin
çözümlenmesinde Pearson korelasyon tekniği, t ve F test teknikleri kullanılmıştır. İstatistiksel
analizler sonucu güzel sanatlar ve diğer bölümlerde okuyan öğrencilerin benlik imgeleri ve
denetim odaklarıarasında anlamlıilişkiler bulunmuş, adıgeçen bu iki değişkenin cinsiyet ve sınıf
düzeylerine göre farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir.
odaklarınıbölüm değişkenleri açısından karşılaştırmalıincelemektir. Araştırma 2004-2005 öğretim
yılında Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesinde okuyan 570 öğrenci üzerinde yürütülmüştür.
Offer Benlik İmgesi ve Rotter Denetim Odağıölçeklerinin uygulandığıaraştırma verilerinin
çözümlenmesinde Pearson korelasyon tekniği, t ve F test teknikleri kullanılmıştır. İstatistiksel
analizler sonucu güzel sanatlar ve diğer bölümlerde okuyan öğrencilerin benlik imgeleri ve
denetim odaklarıarasında anlamlıilişkiler bulunmuş, adıgeçen bu iki değişkenin cinsiyet ve sınıf
düzeylerine göre farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar eğitimi, Benlik İmgesi, Denetim Odağı
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.