ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUL UYGULAMALARINDAN DOYUMLARINI YORDAYICI FAKTÖRLER

İsmail ŞAHİN, Ahmet ERDOĞAN, A. Oğuz AKTÜRK

Öz


Bu araştırmada, Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Bölümlerinde okumakta
olan 286 son sınıf öğrencilerinin okul uygulamalarıile ilgili doyumlarınıyordayıcıfaktörler
incelenmiştir. Veri toplama aracıolarak Aksu ve Demirtaş(2006) tarafından geliştirilen anket
formu kullanılmıştır. Bu ankete öğretmen adaylarının okul uygulamalarından doyumlarınıve okul
uygulamalarındaki teknoloji kullanımınıölçen iki tane bölüm eklenmiştir. Ayrıca çalışma
grubunun profilini çıkarmak amacıyla öğretmen adaylarının anabilim dalı, cinsiyeti, öğretim
tekniği, bilgisayar ve internet sahipliği sorulmuştur. Bu çalışmada, uygulama okul ortamı, müdürü,
öğretmeni, öğretim elemanı, öğretmen adayı, öğretmen adayıdoyumu ve teknoloji kullanımının
hepsinin birbiri ile istatistiksel olarak anlamlıdüzeyde ilişkili olduğu görülmüştür. Öğretmen
adaylarının okul uygulamalarından doyumlarınıyordama da; uygulama öğretmeni, öğretim
elemanı, okul müdürü ve teknoloji kullanımının istatistiksel olarak anlamlıdüzeyde önemli
faktörler olduğu tespit edilmiştir.


Anahtar Kelimeler


Öğretmen adayı, Okul uygulaması, Doyum

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.