LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİN NİTEL ARAŞTIRMA METODOLOJİSİNE İLİŞKİN ALGILARI

Ahmet SABAN

Öz


Ülkemizde “eğitim bilimleri” ve “öğretmen eğitimi” alanlarında gerçekleştirilen bilimsel
çalışmaların ancak çok az bir kısmınitel araştırma geleneği içinde yürütülmektedir. Bu çalışmanın
temel amacı, “Nitel araştırma Yöntemleri” dersini alan 21 yüksek lisans öğrencisinin nitel
araştırma metodolojisine ve bu metodolojinin öğretimine ilişkin algılarınıortaya çıkarmaktır.
Araştırmanın verileri, “açık-uçlu sorulardan oluşan bir anket” vasıtasıyla toplanmışve “içerik
analizi tekniği” kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre: (1) Öğrenciler dersin
projeler yoluyla işlenmesi hakkında “olumlu görüş” bildirmişlerdir. (2) Öğrenciler “nitel
araştırmacı” hakkında 18 adet farklımetafor üretmiştir (“dedektif”, vb). (3) Öğrenciler nitel
araştırmaya ilişkin bir dersin öğretmen yetiştirme programlarında yer almasının “önemli”
olduğunu düşünmektedir. (4) Nitel araştırma metodolojisinin öğretimini amaçlayan bir ders, ilki
“teori” ikincisi de “uygulama” ağırlıklıolacak şekilde en az iki dönemden oluşmalıdır.


Anahtar Kelimeler


Nitel araştırma metodolojisinin öğretimi; Lisansüstü öğrenci algıları

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.