İŞLETMELERDE DÜŞÜNCE AŞAMASINDAN PATENT AŞAMASINA UZANAN SÜREÇTE YENİLİK STRATEJİLERİVE BULUŞ YÖNETİMİ

Adem ÖĞÜT, Tahir AKGEMCİ, Emrah ŞAHİN, Ayşe KOCABACAK

Öz


Küresel bilgi ekonomisinde keskin rekabet ortamıhem kamu sektörünü hem de aynı
zamanda özel sektörü olağanüstü biçimde etkilemektedir. İşletmeler çalkantılırekabet ortamında
daha çok pazar payıelde etme yarışının bir sonucu olarak sürekli yeni ürünler piyasaya sürme ve
işletme içi kesintisiz yenilik yaratma çabasına ve proaktif stratejilere yönelmişlerdir. Geçtiğimiz
yüzyılda artan küresel rekabet ve etkilerinin sıra-dışıbiçimde büyümesi sadece ürün kalitesinin
arttırılmasınıdeğil aynızamanda müşteri beğeni ve beklentileri doğrultusunda yeni ürünler üretme
ve bunlarıbaşarılıbiçimde pazara sunma zorunluluğunu da gündeme getirmiştir. Çalışmada, bilgi
çağının temel dinamiklerinden olan bilgi ve teknoloji üretiminin stratejik öneminden hareketle,
Ar-Ge’ ye dayalıyenilik stratejilerini izleyen işletmelerin geliştirdikleri ürünlerden patent alımına
kadar uzanan süreç incelenmiştir. Bu bağlamda, özellikle Ar-Ge stratejisi ve taklitçi stratejileri
izleyen firmalarda uygulanan süreçler irdelenmiştir.


Anahtar Kelimeler


Ar-Ge Stratejisi, Taklitçi Strateji, Yenilik Yönetimi, Patent, Buluş Yönetimi, Teknoloji Transferi

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.