ÖGRENCİMERKEZLİ DERS UYGULAMALARINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

İsa KORKMAZ

Öz


Sosyal bilimlerin öğretiminde öğrenci merkezli öğretim yöntemlerinin kullanılmasıgerekli ve
zorunludur. Çünkü sosyal bilimlerin özünde olan karmaşıklık, değişkenlik ve kestirilemezlik
öğretimde tekdüzelik ve bilgi aktarımın ötesinde bir yaklaşımıgerekli kılmaktadır. Öğrenci
merkezli öğretimin temelinde öğrencilerin düşünmeleri, düşüncelerini ifade etmeleri, grup içinde
tartışmalarıve konuyu sorgulamalarıvardır.
Bu çalışmanın amacıüniversite seviyesinde sosyal bilimler derslerinin öğrenci merkezli olarak
işlendikten sonra öğrencilerin uygulamaya ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Bu çalışma nitel
araştırma geleneği içinde yürütülmüştür. Veri toplama aracı; araştırmacının tarafından geliştirilen
öğrencilerin öğrenci merkezli yönteme ilişkin görüşlerini ifade edebilecekleri açık uçlu soruların
olduğu formlar kullanılmıştır.
Bu araştırmanın çalışma grubu; Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf
Öğretmenliği anabilim dalında okuyan 207 birinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Eğitim
Psikolojisi dersi öğrenci merkezli işlendikten sonra öğrencilerin yöntemle ilgili düşünceleri
alınarak analiz edilmiştir.
Bu çalışmaya katılan öğrenciler genel olarak dersin işlenmesinde kullanılan tüm stratejileri ve
öğretme-öğrenme ortamınıolumlu bulmaktadırlar. Öğrenciler, dersteki uygulamaların derse
devamda, aktif katılımısağlamada, öğrenmeyi anlamlandırmada, öğrenmede kalıcılığısağlamada
ve kendini ifade etmede olumlu etki yaptığınıdüşünmektedirler.


Anahtar Kelimeler


Öğrenci merkezli öğrenme, Öğrenci görüşleri, Sosyal Bilimler Öğretimi

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.