BEDEN EĞİTİMİVE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN MOTİVASYON DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
Öz
Bu çalışmada Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin eğitim motivasyonlarıve
motivasyon sorunlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla yaşları
22.34 ± 2.1 olan 138 bayan ve erkek üniversite öğrencisine “Güdülenme Kaynaklarıve Sorunları
Ölçeği” uygulanmıştır. Bağımsız örnekler T testi sonuçlarına göre, bayan öğrencilerin olumsuz
motivasyon düzeylerinde erkeklere nazaran istatistiksel olarak anlamlıfarklılık olduğu
belirlenmiştir (P≤0.05). Sınıf değişkenine göre ise, sınıflar arasında dışsal motivasyon düzeylerinde
istatistiksel olarak anlamlıfarklılık bulunmuştur (P<0.05). Aynızamanda, araştırma sonuçları,
Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin eğitim motivasyonlarının başlangıçta yüksek
olduğu ancak, okuldaki sınıf düzeyleri arttıkça eğitim motivasyonlarının azaldığınıgöstermiştir.
motivasyon sorunlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla yaşları
22.34 ± 2.1 olan 138 bayan ve erkek üniversite öğrencisine “Güdülenme Kaynaklarıve Sorunları
Ölçeği” uygulanmıştır. Bağımsız örnekler T testi sonuçlarına göre, bayan öğrencilerin olumsuz
motivasyon düzeylerinde erkeklere nazaran istatistiksel olarak anlamlıfarklılık olduğu
belirlenmiştir (P≤0.05). Sınıf değişkenine göre ise, sınıflar arasında dışsal motivasyon düzeylerinde
istatistiksel olarak anlamlıfarklılık bulunmuştur (P<0.05). Aynızamanda, araştırma sonuçları,
Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin eğitim motivasyonlarının başlangıçta yüksek
olduğu ancak, okuldaki sınıf düzeyleri arttıkça eğitim motivasyonlarının azaldığınıgöstermiştir.
Anahtar Kelimeler
Beden eğitimi, öğrenci motivasyonu, öğretmenlik mesleği
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.