ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN REDDEDİLME DUYARLIKLARI İLE SOSYAL KAYGI DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ

Atılgan ERÖZKAN

Öz


Bu çalışmanın amacıkişilerarasıilişkilerinde yaşadıklarıproblemler bağlamında üniversite
öğrencilerinin reddedilme duyarlıklarıile sosyal kaygıdüzeylerini cinsiyet, sosyo-ekonomik düzey
ve ebeveyn tutumlarıaçısından incelemektir. Bu çalışma betimsel yöntem kullanılarak yapılmıştır.
Araştırma, amacına uygun olarak Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesinin çeşitli
bölümlerinden farklıkategorilerde tesadüfi seçimle 360 kişi üzerinde (180 kız; 180 erkek)
gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Bilgi Formu, Reddedilme DuyarlığıÖlçeği ve Sosyal Kaygı
Ölçeği kullanılmıştır. Veri analizleri için SPSS/WINDOWS programıkullanılmıştır. Gruplar arası
farklılığıbelirlemek için “ttesti” ve “varyans analizi”, değişkenler arasındaki ilişkileri belirlemek
için “korelasyon” kullanılmıştır. Reddedilme duyarlığıüzerinde cinsiyetler ve ebeveyn tutumları
arasında; sosyal kaygıya ilişkin “sosyal kaçınma”, “eleştirilme kaygısı” ve “bireysel değersizlik” alt
boyutlarıüzerinde cinsiyetler ve sosyo-ekonomik düzeyler arasında, “eleştirilme kaygısı” ve
“bireysel değersizlik” alt boyutlarıüzerinde ebeveyn tutumlarıarasında da farklılığa rastlanmıştır.
Araştırma sonuçlarıönceki bulgular ışığında kişilerarasıilişkilerde reddedilme duyarlığıve sosyal
kaygıkapsamında başka araştırma ve uygulamalara da yol gösterecek bağlamda tartışılmıştır.


Anahtar Kelimeler


Reddedilme duyarlığı, sosyal kaygı, üniversite öğrencileri

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.