A GRUBU SEYAHAT ACENTALARINDA ÇALIŞANLARIN ÖRGÜTSEL BAĞLILIKLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: ADANA İLİ ÖRNEĞİ

Azmi YALÇIN, Fatma Nur İPLİK

Öz


İnsan kaynaklarının önemini kavrayan işletmeler, amaçlarınıetkin ve verimli bir şekilde
gerçekleştirebilmek ve artan rekabet koşullarıyla başa çıkabilmek için mevcut çalışanlarınıörgüte
bağlamak istemektedirler. Bu araştırmanın amacı; A grubu seyahat acentalarındaki çalışanların
demografik özellikleri ile örgütsel bağlılıklarıarasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Bu amaç
doğrultusunda Adana ilinde faaliyet gösteren A grubu seyahat acentalarında çalışanlara üç boyutlu
örgütsel bağlılık ölçeği uygulanmıştır.
A grubu seyahat acentalarındaki çalışanlar ile yüz yüze görüşme yoluyla gerçekleştirilen anket
çalışmasısonucunda, örneklem kapsamındaki acenta çalışanlarının duygusal ve normatif
bağlılıklarının, yaş, medeni durum, gelirdüzeyi, bulunduklarıacentadaki ve pozisyondaki toplam
çalışma sürelerine göre farklılık göstermediği ortaya çıkmıştır. Ancak çalışanların, duygusal
bağlılıklarının cinsiyet ve eğitim düzeylerine, devam bağlılıklarının ise cinsiyet hariç diğer tüm
değişkenlere göre anlamlıbir farklılık gösterdiği belirlenmiştir.


Anahtar Kelimeler


Örgütsel Davranış, Örgütsel Bağlılık Boyutları, Acenta Çalışanları, A Grubu Seyahat Acentaları, Adana.

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.