FUTBOL TARAFTARLARININ MARKA DEĞERİ YARATMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Özden TAŞĞIN, Murat TEKİN

Öz


Bu araştırmanın amacı; profesyonel spor kulüplerinin marka değerine tüketicilerin verdikleri
katkıdüzeylerini belirlemektir. Bu amaçla profesyonel spor kulüplerinin tüketicisi konumunda
olan taraftarlar, farklıkriterlere göre analiz edilmiştir. Araştırmaya Selçuk üniversitesinin karaman
ilinde bulunan değişik fakülte ve yüksekokullarında öğrenim gören 259’u bayan 341’i erkek
toplam 600 üniversite öğrencisi katılmıştır. İlk olarak araştırmanın amacına uygun literatür
sistematik olarak taranmışdaha sonra Sanem ALKİBAY (2005) tarafından 16 maddelik 5’li likert
tipi geliştirilmişolan anket tesadüfi örneklem yoluyla üniversite öğrencilerine uygulanmıştır.
Ulaşılan sonuçlara göre; spor kulüplerinin marka olabileceği fikri, marka değeri alt
boyutlarından farklılaşma-güç yaklaşımıile örgütle özdeşleşme alt boyutunda Beşiktaş, marka
değeri alt boyutlarından sadakat alt boyutunda Fenerbahçe, borsada işlem gören spor kulübü
olarak ilk akla gelen kulüp ise Fenerbahçe olduğu tespit edilmiştir.


Anahtar Kelimeler


Marka Değeri, Taraftar

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.