HARİTA BECERİLERİNE PEDAGOJİK BİR BAKIŞ

Alaattin KIZILÇAOĞLU

Öz


Coğrafi anlamayıhayatın (okul, aile, toplum, işhayatı) içerisine yerleştirmede öğretim
programlarındaki kazanımlara erişme, kazanımlara erişmede de harita becerisi anahtar rol oynar.
Harita becerisi kuvvetli olan bireyler, kendileri ve toplumlarıiçin önemli roller üstlenebilirler.
Çünkü tüm hadiseler bir mekanda gerçekleşmektedir ve mekan hakkında bilgi edinmede iyi
düzeyde harita becerisine sahip olan bireyler daha başarılıolurlar.
Ülkemizde coğrafya öğretiminin temel problemlerinden birisi, öğrencilerin bilgi toplayıp,
analiz etmede ve bilgiyi mekansal olarak sunmada haritalarınasıl kullanacağınıbilmemeleridir.
Harita becerisi yeterince gelişmemişolan bireylerin mekansal algılama düzeyi de istenilen düzeyde
gelişememektedir. Bu makalede, öğrencilerin haritalarıdaha iyi okuyup, kavramalarına dolayısıyla
yaşadığıyakın çevresi ve küresel ölçekteki mekansal bilgileri daha iyi analiz etmelerine yardımcı
olacağıdüşünülen harita becerileri ve bu becerilerin geliştirilmesine yönelik aktivite örneklerine
yer verilmiştir.


Anahtar Kelimeler


Harita, Coğrafya Eğitimi, Coğrafi Beceriler, Harita Becerileri

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.