SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KARŞILAŞTIĞI YÖNETSEL SORUNLAR VE YÖNETSEL SORUNLARIN PERFORMANSINA ETKİSİ KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ
Öz
İlköğretim kurumlarıyönetmeliğine göre ilköğretim okullarının 1–5 inci sınıflarında sınıf
öğretmenliği esastır. Sınıf öğretmenleri ilköğretim okullarının 1.2.3.4.5. sınıflarında öğrencileri
sınıf esasına göre eğitim-öğretim yaptırmaktadır. Bu araştırmanın amacısınıf öğretmenlerinin
yönetsel sorunlar ve yönetsel sorunların performansına etkisi konusundaki görüşlerini ortaya
koymaktır. Denizli merkezinde resmi ve özel ilköğretim okullarında görev yapan sınıf
öğretmenlerinden 301’i random ve tabakalama yoluyla seçilerek örnekleme alınmıştır. Araştırmada
veriler geliştirilen likert tipli anket yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre
1. Sınıf öğretmenlerinin verilen yönetsel sorunlara katılma konusundaki görüşlerine göre
yönetsel sorunların ilk üçü sırasıyla “Okul yönetiminin öğretmenlere öğrencilerden okul adına
para toplattırması”, “Okul yönetiminin öğretmeni ilgilendiren kararların alınmasında
öğretmenlerin görüşünü almaması” ve “Okul yönetiminin objektif performans değerlendirme
sistemine sahip olmaması” dır.
2. Sınıf öğretmenlerinin verilen yönetsel sorunlarla karşılaşma konusundaki görüşleri
görüşlerine göre sık karşılaşılan yönetsel sorunlardan ilk üçü sırasıyla “Okul yönetiminin
öğretmenlere öğrencilerden okul adına para toplattırması”, “Okul yönetiminin öğretmeni
ilgilendiren kararların alınmasında öğretmenlerin görüşünü almaması” ve “Okul yönetiminin
objektif performans değerlendirme sistemine sahip olmaması” dır.
3. Sınıf öğretmenlerinin verilen yönetsel sorunların performansına etkisi konusundaki
görüşlerine göre performanslarınıen çok etkileyen yönetsel sorunların ilk üçü sırasıyla “Okul
yönetiminin öğretmeni ilgilendiren kararların alınmasında öğretmenlerin görüşünü almaması”,
“Okul yönetiminin öğretmenlere öğrencilerden okul adına para toplattırması” ve “Okul
yönetiminin objektif performans değerlendirme sistemine sahip olmaması” dır.
4. Sınıf öğretmenlerinin verilen a)yönetsel sorunlara katılma b) yönetsel sorunlarla karşılaşma
c) yönetsel sorunların performansına etkisi konusundaki görüşleri 1) cinsiyetine 2) görev yapılan
okulun türüne 3) yaşına 4) eğitim durumuna 5) öğretmenliği seçme nedenine 6) öğretmenliği
yapmaktan memnuniyete 7) seçme şansıolsa öğretmenlik mesleğini yine seçmeye 8) hizmet içi
eğitim kurslarına katılmasına 9) hizmet içi eğitim kurslarına katılma şekline 10) bilimsel /mesleki
kongre, toplantıve konferanslara katılmasına 11) eğitim sendikasına üyeliğine 12) herhangi bir
dernek üyeliğine göre anlamlıbir farklılık göstermemektedir.
öğretmenliği esastır. Sınıf öğretmenleri ilköğretim okullarının 1.2.3.4.5. sınıflarında öğrencileri
sınıf esasına göre eğitim-öğretim yaptırmaktadır. Bu araştırmanın amacısınıf öğretmenlerinin
yönetsel sorunlar ve yönetsel sorunların performansına etkisi konusundaki görüşlerini ortaya
koymaktır. Denizli merkezinde resmi ve özel ilköğretim okullarında görev yapan sınıf
öğretmenlerinden 301’i random ve tabakalama yoluyla seçilerek örnekleme alınmıştır. Araştırmada
veriler geliştirilen likert tipli anket yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre
1. Sınıf öğretmenlerinin verilen yönetsel sorunlara katılma konusundaki görüşlerine göre
yönetsel sorunların ilk üçü sırasıyla “Okul yönetiminin öğretmenlere öğrencilerden okul adına
para toplattırması”, “Okul yönetiminin öğretmeni ilgilendiren kararların alınmasında
öğretmenlerin görüşünü almaması” ve “Okul yönetiminin objektif performans değerlendirme
sistemine sahip olmaması” dır.
2. Sınıf öğretmenlerinin verilen yönetsel sorunlarla karşılaşma konusundaki görüşleri
görüşlerine göre sık karşılaşılan yönetsel sorunlardan ilk üçü sırasıyla “Okul yönetiminin
öğretmenlere öğrencilerden okul adına para toplattırması”, “Okul yönetiminin öğretmeni
ilgilendiren kararların alınmasında öğretmenlerin görüşünü almaması” ve “Okul yönetiminin
objektif performans değerlendirme sistemine sahip olmaması” dır.
3. Sınıf öğretmenlerinin verilen yönetsel sorunların performansına etkisi konusundaki
görüşlerine göre performanslarınıen çok etkileyen yönetsel sorunların ilk üçü sırasıyla “Okul
yönetiminin öğretmeni ilgilendiren kararların alınmasında öğretmenlerin görüşünü almaması”,
“Okul yönetiminin öğretmenlere öğrencilerden okul adına para toplattırması” ve “Okul
yönetiminin objektif performans değerlendirme sistemine sahip olmaması” dır.
4. Sınıf öğretmenlerinin verilen a)yönetsel sorunlara katılma b) yönetsel sorunlarla karşılaşma
c) yönetsel sorunların performansına etkisi konusundaki görüşleri 1) cinsiyetine 2) görev yapılan
okulun türüne 3) yaşına 4) eğitim durumuna 5) öğretmenliği seçme nedenine 6) öğretmenliği
yapmaktan memnuniyete 7) seçme şansıolsa öğretmenlik mesleğini yine seçmeye 8) hizmet içi
eğitim kurslarına katılmasına 9) hizmet içi eğitim kurslarına katılma şekline 10) bilimsel /mesleki
kongre, toplantıve konferanslara katılmasına 11) eğitim sendikasına üyeliğine 12) herhangi bir
dernek üyeliğine göre anlamlıbir farklılık göstermemektedir.
Anahtar Kelimeler
sınıf öğretmeni, yönetsel sorunlar, performans, görüş
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.