DISCOURSE MARKERS IN WRITING
Öz
Yazma becerilerinin geliştirilmesi dil öğreniminin önemli ve karmaşık bir bölümünü
oluşturmaktadır. Yazma literatürü, söylem belirleyicilerin yazma kalitesinin vazgeçilmez bir
bileşeni olduğuna işaret etmektedir. Bu çalışma yabancıdil olarak İngilizce öğrenen Türk
öğrencilerin söylem belirleyici kullanımlarınıtanımlamayıamaçlamıştır. Çalışma Konya Selçuk
Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalının 76 ikinci sınıf öğrencisi
üzerinde yürütülmüştür. Veriler öğrencilerin kağıtlarından elde edilmiştir ve öğrencilerin yazdıkları
beşparagraflıkompozisyonlarıkurulan cümle sayıları, kullanılan söylem belirleyici sayılarıve
tercih edilen söylem belirleyici çeşitleri bakımından değerlendirilmiştir. Kağıtların analizi, yazma
kalitesini geliştirmek için gelecekte yürütülecek araştırmalar için rehberlik edebilecek sonuçlar
önermektedir.
oluşturmaktadır. Yazma literatürü, söylem belirleyicilerin yazma kalitesinin vazgeçilmez bir
bileşeni olduğuna işaret etmektedir. Bu çalışma yabancıdil olarak İngilizce öğrenen Türk
öğrencilerin söylem belirleyici kullanımlarınıtanımlamayıamaçlamıştır. Çalışma Konya Selçuk
Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalının 76 ikinci sınıf öğrencisi
üzerinde yürütülmüştür. Veriler öğrencilerin kağıtlarından elde edilmiştir ve öğrencilerin yazdıkları
beşparagraflıkompozisyonlarıkurulan cümle sayıları, kullanılan söylem belirleyici sayılarıve
tercih edilen söylem belirleyici çeşitleri bakımından değerlendirilmiştir. Kağıtların analizi, yazma
kalitesini geliştirmek için gelecekte yürütülecek araştırmalar için rehberlik edebilecek sonuçlar
önermektedir.
Anahtar Kelimeler
Söylem belirleyiciler, Yazma becerileri, Yazma kalitesi, Ürün bakışı, Süreç bakışı
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.