TEACHING HOW TO RIDE A BALANCE WHEELED BICYCLE TO AUTISTIC CHILDREN USING THE DIRECT INSTRUCTION METHOD

S. Sunay Yıldırım DOĞRU, Özgül Bike Yücalan ÖNAL, Hafizullah BEK

Öz


Bu çalışmanın amacı; otistik çocuklarda doğrudan öğretim yönteminin denge tekerlekli
bisiklet kullanma becerisinin kazandırılmasına etkisini araştırmaktır. Bu genel amaca ulaşmak
üzere çocuklara psiko-motor (ince- kaba devinsel) beceriler ve dikkat kontrolünü artırıcıbir
öğretim sunulmuştur. Çalışmaya 3-6 yaşarasıdenge tekerlekli bisiklet kullanma becerisinden
yoksun 3 otistik çocuk alınmıştır. Araştırmanın örneklemine alınan çocukların 3’ü de erkektir.
Araştırma tek denekli araştırma yöntemlerinden denekler arasıyoklama evreli çoklu yoklama
modeline göre yapılmıştır. Bu çalışmada çocuklara denge tekerlekli bisiklet kullanma becerisi
öğretimi için doğrudan öğretim yöntemi kullanılmıştır. Çalışmalar bire bir yapılandırılmış
ortamlarda gerçekleştirilmiştir. Çocuklar bu beceriyi öğrendiklerinde; dikkat gelişimi, beden denge
kontrolü ve kas gelişimlerine katkısağlayacağıdüşünülmektedir. Araştırmanın sonucunda
genelleme, izleme, uygulama ve gözlemciler arasıgüvenirlik verileri toplanmıştır. Araştırmaya
katılan çocukların hepsi denge tekerlekli bisiklet kullanma becerisini kazanmışlardır.


Anahtar Kelimeler


Doğrudan öğretim yöntemi, denge tekerlekli bisiklete binme, otistik çocuklar, tek denekli araştırma.

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.