TÜRKİYE’DE FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ: TÜRK VE YABANCI ORTAKLI ŞİRKET ÖRNEKLERİ
Öz
Örgüt içindeki bireysel farklılıklarıişletme için rekabet avantajıyaratmak amacıyla yönetmeyi
öngören “farklılıkların yönetimi” yaklaşımı, gün geçtikçe günümüz işletmeleri için önemi artan bir
stratejiye dönüşmektedir. Bu düşüncelerle yapılan araştırmanın temel amacı; yazında belirtilen
modellerden “Tam Bütünleşme Teorisi” dikkate alınarak ele alınan altıişletmede (3’ü Türk, 3’ü
YabancıOrtaklı) farklılıkların yönetime ilişkin oluşturulan üç sürecin ne ölçüde gerçekleşmiş
olduğunu ve işletmeler arasında bir farklılığın bulunma durumunu tespit etmektir.
öngören “farklılıkların yönetimi” yaklaşımı, gün geçtikçe günümüz işletmeleri için önemi artan bir
stratejiye dönüşmektedir. Bu düşüncelerle yapılan araştırmanın temel amacı; yazında belirtilen
modellerden “Tam Bütünleşme Teorisi” dikkate alınarak ele alınan altıişletmede (3’ü Türk, 3’ü
YabancıOrtaklı) farklılıkların yönetime ilişkin oluşturulan üç sürecin ne ölçüde gerçekleşmiş
olduğunu ve işletmeler arasında bir farklılığın bulunma durumunu tespit etmektir.
Anahtar Kelimeler
Farklılıkların Yönetimi, Türk Şirketleri, Küresel Şirketler
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.