TÜRKİYE’DE FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ: TÜRK VE YABANCI ORTAKLI ŞİRKET ÖRNEKLERİ

Meltem Onay ÖZKAYA, Mustafa ÖZBİLGİN, Canan Muter ŞENGÜL

Öz


Örgüt içindeki bireysel farklılıklarıişletme için rekabet avantajıyaratmak amacıyla yönetmeyi
öngören “farklılıkların yönetimi” yaklaşımı, gün geçtikçe günümüz işletmeleri için önemi artan bir
stratejiye dönüşmektedir. Bu düşüncelerle yapılan araştırmanın temel amacı; yazında belirtilen
modellerden “Tam Bütünleşme Teorisi” dikkate alınarak ele alınan altıişletmede (3’ü Türk, 3’ü
YabancıOrtaklı) farklılıkların yönetime ilişkin oluşturulan üç sürecin ne ölçüde gerçekleşmiş
olduğunu ve işletmeler arasında bir farklılığın bulunma durumunu tespit etmektir.


Anahtar Kelimeler


Farklılıkların Yönetimi, Türk Şirketleri, Küresel Şirketler

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.