BİLGİSAYAR VE İNTERNET DESTEKLİUZAKTAN EĞİTİM PROGRAMLARININ TASARIM, GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME AŞAMALARI (SUZEP ÖRNEĞİ)
Öz
Bu çalışma bilgisayar destekli uzaktan öğrenme programlarının hazırlanma süreçlerini ortaya
koymayıamaçlamaktadır. Bu süreçler uzaktan öğrenme programlarının tasarım, geliştirme ve
değerlendirme aşamalarınıiçermektedir. Öncelikle, bu süreçlerle ilgili teorik çatıortaya
konmuştur. Daha sonra Selçuk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Programıbu teorik çatıya göre
değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmenin sonuçlarına göre Selçuk Üniversitesi Uzaktan Eğitim
Programıöğretim tasarımıve ekran tasarımıilkelerine uygun değildir. Son aşamada ise Selçuk
Üniversitesi öğrencileri arasında bir alan araştırmasıgerçekleştirilmiştir. Bu araştırma Selçuk
Üniversitesi Uzaktan Eğitim Programıyla ilgili öğrencilerin değerlendirmelerini ve tutumlarını
incelemiştir. Sonuçlar, deneklerin % 63,9’unun programıhiç ziyaret etmediklerini ortaya
koymuştur. Ayrıca deneklerin % 27,8’i programın ilgi çekici olmadığı, % 25,1’i de programın
faydalıolmadığıyanıtlarınıvermişlerdir.
koymayıamaçlamaktadır. Bu süreçler uzaktan öğrenme programlarının tasarım, geliştirme ve
değerlendirme aşamalarınıiçermektedir. Öncelikle, bu süreçlerle ilgili teorik çatıortaya
konmuştur. Daha sonra Selçuk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Programıbu teorik çatıya göre
değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmenin sonuçlarına göre Selçuk Üniversitesi Uzaktan Eğitim
Programıöğretim tasarımıve ekran tasarımıilkelerine uygun değildir. Son aşamada ise Selçuk
Üniversitesi öğrencileri arasında bir alan araştırmasıgerçekleştirilmiştir. Bu araştırma Selçuk
Üniversitesi Uzaktan Eğitim Programıyla ilgili öğrencilerin değerlendirmelerini ve tutumlarını
incelemiştir. Sonuçlar, deneklerin % 63,9’unun programıhiç ziyaret etmediklerini ortaya
koymuştur. Ayrıca deneklerin % 27,8’i programın ilgi çekici olmadığı, % 25,1’i de programın
faydalıolmadığıyanıtlarınıvermişlerdir.
Anahtar Kelimeler
Uzaktan eğitim, bilgisayar destekli öğretim, web destekli öğrenme
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.