POSTMODERN BİR ‘GÖÇEBE’ NEDİM GÜRSEL: İZLER VE GÖLGELER’İN IŞIĞINDA ANLATININ ÖTESİNE

Hanife Nalan GENÇ, Ali TİLBE

Öz


Nedim Gürsel’in İzler ve Gölgeler adlıyapıtı, ‘yolculuk anlatısı’ ve ‘deneme türü’ arasında yer
alan çok katmanlıve ilgi çekicidir. Yazar, yapıtta inceleme, anı, günce, yapıştırma, metinlerarasılık,
yaşamöyküsel, nesnel öyküleme gibi çok sayıda çağdaşanlatım tekniklerinden yararlanarak okuru,
dört anakarayıkapsayan uzamdan yazar, şair ve sanatçıların izlerini sürmeye çağırır. Baudelaire ile
başlayan bu büyülü yolculuk, Caravaggio, Kafka, Puşkin ve Dostoyevski, Gogol, İvo Andriç,
Borges, Tennessee Williams ile sürer ve Pierre Loti’nin İstanbul’unda sona erer.
Gürsel, anlatısında gerçekçi bir tutum takınır. Betimlediği kişiler gibi uzam ve zaman da
gerçeğe uygundur. Bu anlamda yapıt, yolculuk anlatısıve deneme türü eleştirisi ile uygunluk
gösterir. Çok fazla bilgi ve derin araştırmanın sonucu olan bu anlatı, varsıl içeriğiyle okura okuma
beğenisi kazandıracak belliktendir.


Anahtar Kelimeler


Nedim Gürsel, İzler ve Gölgeler, anlatım teknikleri, yolculuk anlatısı, deneme.

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.