BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA TARZLARININ BAZI DEĞİŞKENLERLE İLİŞKİSİ

Nurtekin ERKMEN, M. Çağrı ÇETİN

Öz


Bu çalışma amacı, Osmaniye ilinde görev yapmakta olan beden eğitimi öğretmenlerinin stresle
başa çıkma tarzlarının çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Çalışmanın gerçekleştirilmesi için
araştırmaya katılmayıkabul eden 14’ü bayan ve 44’ü erkek toplam 58 öğretmen ile birebir
görüşülmüşve Stresle Başa çıkma TutumlarıEnvanteriyle birlikte kişisel bilgi formunun
doldurulmasıistenmiştir.
Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde parametrik testlerden ikili örneklemler için t-testi
ve One – Way ANOVA testi kullanılmıştır. Varyans homojenliğine göre ise Post Hoc Multiple
Comparisions testlerinden LSD ve Dunnett’s C testleri kullanılmıştır. Tüm istatistiksel analizlerde
0.05 manidarlık düzeyi taban alınmıştır.
Çalışmanın bulgularına göre, beden eğitimi öğretmenlerinin stresle başa çıkma tutumları
ölçeği alt boyutlarında yaş, medeni durum ve hizmetsürelerine göre anlamlıfarklılıklar oluştuğu
tespit edilmiştir (p<0.05). Sonuç olarak, beden eğitimi öğretmenlerinin özellikle yaşile birlikte
tecrübenin de artmasıyla stresle başa çıkmada olumsuz başetme tarzıkullanımınıazalttığı
belirlenmiştir. Buna ek olarak, stresle başa çıkma tutumlarıaçısından evli olan ve çocuk sahibi
olan öğretmenlerin daha başarılıolduklarıbulunmuştur.


Anahtar Kelimeler


Beden Eğitimi Öğretmeni, Stres, Başa Çıkma

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.