ORTA ÖĞRETİM KURUMLARINDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN SALDIRGANLIK VE DENETİM ODAĞI’NIN KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ

Erkan EFİLTİ

Öz


Araştırmada orta öğretim kurumu öğrencilerin, saldırganlık ve denetim odağıarasındaki ilişki
incelenmiştir. Veriler, Konya ilinden altıorta öğretim kurumunun her sınıf düzeyinden bir şubesi
tesadüfi olarak seçilmiş, 246’sıkız, 334’ü erkek, toplam 580 öğrenciden oluşmaktadır. Veri
toplama aracıolarak, “Saldırganlık Ölçeği” ve “Rotter Denetim OdağıÖlçeği” kullanılmıştır.
Araştırmada, öğrencilerin saldırganlık puan ortalamalarının, öğrencilerin özlük niteliklerine
(cinsiyet, lise türü, alan, sınıf) ve denetim odaklarına göre farklılaşıp farklılaşmadığı, denetim
odağı’nın saldırganlık puanlarınıaçıklama düzeyleri incelenmiştir. Verilerin analizinde: ‘t’ testi,
‘Varyans analizi’, ‘Tukey testi’, ‘Pearson Momentler ÇarpımıKorelasyon Katsayısı’ ve ‘Basit
Doğrusal Regresyon analizi’ kullanılmıştır.
Öğrencilerin saldırganlık puanlarıbazıdeğişkenlere göre anlamlıdüzeyde yüksek çıkmıştır.
Saldırganlık puanlarıile denetim odağıpuanlarıarasında anlamlıbir ilişki vardır. Ayrıca denetim odağı
puanları, saldırganlık puanlarınıanlamlıdüzeyde açıklamaktadır.


Anahtar Kelimeler


Saldırganlık, Denetim Odağı, Orta Öğretim

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.