ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNDE YENİMODEL ARAYIŞLARI

Mustafa ÇELİKTEN

Öz


Bu çalışmada belirtilen problem, öğretmenlerden, uzmanlardan ve yeni uygulama ile ilgili olan
bazısivil toplum örgütlerinden elde edilen eleştirilerdir. Araştırmanın amacı, kariyer sınavıile ilgili
olarak öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda bu yeni uygulamanın olasısonuçlarını
değerlendirmektir. Bilgiler, kariyer sınavlarından etkilendiği düşünülen kişilerden görüşme metodu
kullanılarak toplanmıştır. Araştırmacıgörüşme sorularınıdüzenlemek için ilgili literatürden
yararlanmıştır. Araştırma, Kayseri’de görev yapan ve yukarıda bahsedilen merkezi sınava tabii
tutulmuşöğretmenleri kapsamaktadır. Çalışmanın sonuçlarıgöstermektedir ki, öğretmenler eğitim
sisteminin çok önemli elemanlarından biridir. Nitelikli öğretmenler yetiştirmedikçe güvenli bir
gelecekten bahsetmek imkansızdır. İdareciler, öğretmenler ve değişik alanların öğretmenleri hem
kendi alanlarında, hem de eğitim bilimleri ve teknolojide üniversitelerin ilgili fakülteleri ile yakın
işbirliği kurarak bilgilerini yenileyebilirler.


Anahtar Kelimeler


Öğretmenlik mesleği, kariyer yükselme sınavı, Kayseri

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.