ADAY ÖĞRETMENLERİN ÖĞRENME-ÖĞRETME İLKELERİNİ UYGULAMA YETERLİKLERİ (Kırşehir Örneği)
Öz
Bu çalışmada, aday öğretmenlerin ders sürecinde öğrenme-öğretme ilkelerini uygulama
yeterliklerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma, eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin aday
öğretmen olarak katıldıkları“Öğretmenlik Uygulaması” dersinde yapılmıştır. Veriler, Sosyal
Bilgiler Programıson sınıf öğrencilerinin staj uygulamalarında arkadaşlarının gözlemleri ile
toplanmıştır. Verilerin toplanmasında, araştırmacıtarafından geliştirilen gözlem formu
kullanılmıştır. Verilerin çözüm ve yorumlanmasıiçin aritmetik ortalama, Pearson’s r, tek yönlü
varyans analizi ve Scheffe testi değerlerinden yararlanılmıştır.
Araştırma sonunda aday öğretmenlerin; dersin giriş, geliştirme ve sonuçlandırma
aşamalarındaki öğrenme-öğretme ilkelerinden yeterli düzeyde yararlanabildikleri ama belirli
yetersizliklerinin de bulunduğu belirlenmiştir. Ayrıca ilkelerden yararlanabilme yönüyle dersin
aşamalarıarasında anlamlıve pozitif bir ilişki bulunmuştur. Aday öğretmenler 6. sınıflarda, 7. ve 8.
sınıflardaki öğretim uygulamalarına göre öğrenme-öğretme ilkelerinden daha düşük düzeyde
yararlanabilmişlerdir.
yeterliklerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma, eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin aday
öğretmen olarak katıldıkları“Öğretmenlik Uygulaması” dersinde yapılmıştır. Veriler, Sosyal
Bilgiler Programıson sınıf öğrencilerinin staj uygulamalarında arkadaşlarının gözlemleri ile
toplanmıştır. Verilerin toplanmasında, araştırmacıtarafından geliştirilen gözlem formu
kullanılmıştır. Verilerin çözüm ve yorumlanmasıiçin aritmetik ortalama, Pearson’s r, tek yönlü
varyans analizi ve Scheffe testi değerlerinden yararlanılmıştır.
Araştırma sonunda aday öğretmenlerin; dersin giriş, geliştirme ve sonuçlandırma
aşamalarındaki öğrenme-öğretme ilkelerinden yeterli düzeyde yararlanabildikleri ama belirli
yetersizliklerinin de bulunduğu belirlenmiştir. Ayrıca ilkelerden yararlanabilme yönüyle dersin
aşamalarıarasında anlamlıve pozitif bir ilişki bulunmuştur. Aday öğretmenler 6. sınıflarda, 7. ve 8.
sınıflardaki öğretim uygulamalarına göre öğrenme-öğretme ilkelerinden daha düşük düzeyde
yararlanabilmişlerdir.
Anahtar Kelimeler
Aday öğretmen, öğrenme-öğretme ilkeleri, ders süreci
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.