MESLEK YÜKSEK OKULLARINDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN YAŞAM DOYUMLARI VE BENLİK SAYGILARININ İNCELENMESİ

Bülent DİLMAÇ, Halil EKŞİ

Öz


Bu araştırmanın amacı, mesek yüksek okullarında öğrenim görmekte olan öğrencilerin yaşam
doyumu ile benlik saygısıarasındaki ilişkiyi incelemek. Araştırmanın çalışma grubu 385’i erkek
177’si kız olmak üzere toplam 562 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma verileri benlik saygısı
ölçeği (Arıcak, 1999), yaşam doyum ölçeği (Diener, Emmons, Larsen ve Griffin, 1985) Araştırma
sonucunda yaşam doyumu ile benlik saygısıarasında bir ilişkiye rastlanmıştır. Öğrencilerin benlik
saygılarıöğrenim görmüşsınıflara göre de anlamlıbir farklılık gösterme ktedir. Ayrıca analiz
sonuçlarıincelendiğinde öğrencilerin sosyo-ekonomik düzeylerinin, yaşam doyumunun anlamlı
bir açıklayıcısıolduğu görülmektedir.


Anahtar Kelimeler


Benlik Saygısı, Yaşam Doyumu, Meslek Yüksek Okulu

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.