SINIF ÖĞRETMENİADAYLARININ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KONUSUNDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
Öz
Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının ölçme ve değerlendirme konusundaki bilgi
düzeylerini tespit etmektir. Çalışmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubunu son sınıfta
öğrenim gören 80 sınıf öğretmeni adayıoluşturmaktadır. Veriler on bir açık uçlu sorudan oluşan
anket ile toplanmıştır. Anketten elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir.
Çalışmanın bulgularısınıf öğretmeni adaylarının birçoğunun öğrencilerin başarısınıve
performansınıbelirlemede yazılıyoklamayı, çoktan seçmeli test türünü ve soru-cevap tekniğini
daha çok kullanma eğiliminde olduklarınıgöstermektedir. Çalışma sonucunda, sınıf öğretmeni
adaylarının çoğunun alternatif değerlendirme yöntemleri konusundaki bilgilerinin yeterli olmadığı
saptanmıştır. Bu sebeple, sınıf öğretmeni adaylarına öğretimleri sürecinde alternatif değerlendirme
yöntemleri konusunda deneyim yaşama ve uygulama yapma fırsatıverilmelidir.
düzeylerini tespit etmektir. Çalışmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubunu son sınıfta
öğrenim gören 80 sınıf öğretmeni adayıoluşturmaktadır. Veriler on bir açık uçlu sorudan oluşan
anket ile toplanmıştır. Anketten elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir.
Çalışmanın bulgularısınıf öğretmeni adaylarının birçoğunun öğrencilerin başarısınıve
performansınıbelirlemede yazılıyoklamayı, çoktan seçmeli test türünü ve soru-cevap tekniğini
daha çok kullanma eğiliminde olduklarınıgöstermektedir. Çalışma sonucunda, sınıf öğretmeni
adaylarının çoğunun alternatif değerlendirme yöntemleri konusundaki bilgilerinin yeterli olmadığı
saptanmıştır. Bu sebeple, sınıf öğretmeni adaylarına öğretimleri sürecinde alternatif değerlendirme
yöntemleri konusunda deneyim yaşama ve uygulama yapma fırsatıverilmelidir.
Anahtar Kelimeler
Ölçme ve Değerlendirme, Sınıf Öğretmeni Adayı, ÖlçmeDeğerlendirme Bilgisi, Değerlendirme Algısı, Alternatif Değerlendirme
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.